Exclusiv: In vizita pe noile sectiuni de pe A2 si A4
9 octombrie 2011. Acesta este un articol original elaborat de echipa 130km.ro
Cum anul 2011 a adus noi inaugurari pe autostrada A2 Bucuresti-Constanta si pe centura ocolitoare a orasului Constanta (numita autostrada A4), am decis sa mergem in explorare si sa vedem la fata locului cum arata noile sectiuni.
Mai intai, putina istorie recenta: In iulie 2011 a fost deschis circulatiei pe o banda pe sens Sectiunea Murfatlar - Valu lui Traian de 14,5 kilometri, ce face parte din tronsonul Medgidia - Constanta (denumirea, popularizata in presa, nu e chiar corecta: autostrada merge chiar pana aproape de intrarea in Constanta, trecand de Valu lui Traian). In acelasi moment au fost deschisi circulatiei si primii 7
kilometri din centura ocolitoare a orasului Constanta (numita autostrada A4), de aceasta data cu ambele benzi pe sens. Mai tarziu, la sfarsitul lui septembrie 2011, sectiunea Murfatlar - Valu lui Traian a fost deschisa circulatiei pe ambele benzi pe sens, iar
la bypass-ul Constanta au fost dati in exploatare inca 4 kilometri.
Sa revenim la evaluarea noilor kilometri de autostrada. Dupa cum stim, A2 se oprea initial la Cernavoda, dupa un traseu de 152 de kilometri de la iesirea din Bucuresti. De la Cernavoda mergem pe drumul obisnuit pana in Murfatlar - un traseu de
aproximativ 45 de kilometri. La prima (si singura) intersectie importanta din Murfatlar facem dreapta pentru traseul spre autostrada, in directia Calarasi (faptul ca vom intra pe o autostrada nu este foarte bine semnalizat, insa exista un semn cu A2 chiar inainte de intersectie;
oricum, e cam greu sa o ratezi, aceasta fiind singura intersectie majora din localitate). Dupa ce am facut dreapta, mai mergem inca 5 kilometri; intrarea pe autostrada este inainte de localitatea Ciocarlia de Sus.
La fata locului, noua sectiune se prezinta foarte bine. Traseul serpuieste printre dealurile Dobrogei si include un pod destul de frumos peste Canalul Dunare - Marea Neagra. Cei 14,5 noi kilometri din A2 pana la intersectia cu A4 sunt impecabili si complet marcati (deschisi traficului pe ambele benzi pe sens); parapetii de protectie sunt instalati aproape complet, pe mici sectiuni instalarea fiind in curs (chiar se lucra la momentul cand am trecut pe acolo).
Viteza este limitata deocamdata la 100 km/h pana la finalizarea lucrarilor de amenajare, dar masinile sunt putine toamna.
Iesirea de pe A2 se face direct in A4, adica centura ocolitoare a Orasului Constanta (si ea deschisa recent, asa cum spuneam mai sus). In directia sud, spre statiunile de pe litoral, avem 7 kilometri din A4 functionali pe ambele benzi pe sens si complet marcati si semnalizati. Acest traseu se incheie la podul dinaintea localitatii Agigea, de unde revenim pe drumul clasic spre mare. Oricum, acesta e un lucru
foarte bun: de la Agigea si pana la Costinesti, Neptun sau orice statiune din partea de sud drumul are oricum cate doua benzi pe sens (cu exceptia traseului prin Eforie Nord, unde centura a fost oricum largita si amenajata pentru fluidizarea traficului).
La intoarcerea de la mare, traseul pe A4 se poate incheia la intersectia cu A2, de unde se reface drumul prezentat mai sus, sau poate continua inca 4 kilometri spre nord, pana la intersectia cu DN3 care asigura intrarea in Constanta (vezi harta de la inceputul articolului).
Concluziile? La prima vedere 25 de noi kilometri de autostrada nu par foarte mult (14 km pe A2, 7+4 km pe A4). Insa avantajele sunt evidente. In primul rand, ocolirea orasului Constanta este o mare realizare pentru cei care au directia litoral. In orice tara civilizata exista variante de ocolire a marilor
orase, si ne bucuram sa vedem o asemenea optiune si pentru drumul spre litoralul nostru.
In al doilea rand orice nou kilometru de autostrada scurteaza traseul parcus pe o singura banda pe sens, prin sate. Daca ne referim strict la traseul Bucuresti - Constanta (prin Constanta intelegand acum intersectia A2 cu A4), raman numai 50 de kilometri de drum fara autostrada. Este o distanta destul de scurta
care inseamna numai 23% din traseul total (in plus, in unele din localitatile pe care inca le mai strabatem a fost ridicata limita de viteza la 70 km/h in loc de 50 - un lucru binevenit).
Oricum, mai e destul de putin pana la finalizarea completa a A2: asteptam darea in exploatare integrala a tronsonlui Medgidia - Constanta in vara lui 2012, iar cea a tronsonului Cernavoda - Medgidia la finalul anului 2012. Nu mai e mult.
Pana atunci, insa, asteptam inagurarea tronsonului Bucuresti - Ploiesti pe A3 in urmatoarele luni (speram!), cand vom reveni cu un review documentat. Drum bun!
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole