Exclusiv: Review autostrazi Trimestrul II 2014
27 iunie 2014. Acesta este un articol original 130km.ro
Din pacate nici trimestrul II 2014 nu a adus noutati majore despre autostrazi (nici in acest trimestru nu au avut loc deschideri noi). In cele ce urmeaza facem o recapitulare a principalelor stiri din perioada aprilie - iunie 2014 pentru fiecare proiect de autostrada.
I. AUTOSTRADA A1 (Bucuresti - Nadlac)
Pitesti - Sibiu: Dupa dezbateri intense a fost lansata licitatia pentru refacerea studiului de fezabilitate. Au fost anuntate o serie de termene relativ optimiste pentru segmente de pe acest tronson: 2017 pentru Sibiu - Boita si 2019 pentru Pitesti - Curtea de Arges (cu extensie spre Ramnicu Valcea). Pentru Boita - Curtea de Arges nu a fost anuntat un termen concret, dar alte declaratii au estimat ca intregul tronson Sibiu - Pitesti va fi gata "pana in 2020". Pentru a spori si mai mult confuzia, cele mai recente declaratii au estimat ca intreaga autostrada va fi gata inainte de 2019.
Orastie - Sibiu: Aici avem o veste (relativ) buna, in sensul ca s-a renuntat la rezilierea contractului pentru lotul 3, insa s-a negociat un nou termen cu constructorul acestuia. Astfel, deschiderea nu va mai avea loc la sfarsitul lui 2014 asa cum se estimase anterior, ci in 2015.
Deva - Lugoj: Nu exista noutati majore, se lucreaza pe loturile 3 si 4, iar lotul 2 se afla in stadiul de proiectare. Exista sperante ca termenul de deschidere sa ramana 2015.
Lugoj - Timisoara: Se lucreaza in continuare la lotul 2, nu au aparut noutati majore.
Arad - Nadlac: S-a lansat in sfarsit licitatia pentru reluarea lucrarilor la lotul 2, realizat in proportie de 80-85% inainte de rezilierea contractului. La lotul 1 se lucreaza, existand sperante ca acesta se va deschide pana la sfarsitul anului curent.
II. AUTOSTRADA A3 (Bucuresti - Bors)
Bucuresti - Ploiesti: Se pare ca pana la urma contractul pentru diferenta de 6,5 km ramasa in lucru a fost reziliat, asa cum a fost anunat. Totusi, nu este clar daca o parte din aceasta diferenta va fi deschisa, totusi, anul acesta. Ultimii kilometri vor fi deschisi, insa, de-abia la sfarsitul lui 2015.
Ploiesti - Brasov: Desi anuntata de mai multe ori in ultimele luni, semnarea contractului pentru Comarnic - Brasov tot nu a avut loc. Ultima declaratie din luna iunie anunta semnarea ca fiind "iminenta". Intre timp s-a descoperit ca avizul de mediu trebuie revizuit, ceea ce ar putea duce la noi intarzieri, si au aparut discutii legate de modul in care autostrada influenteaza deficitul bugetar al Romaniei. Cu toate acestea, si o veste buna: au inceput exproprierile pentru acest segment.
Brasov - Targu Mures: Nu au aparut noutati majore, a fost semnat certificatul de urbanism pentru sectorul Gilau Mihaiesti.
Targu Mures - Gilau: A fost anuntata licitatia pentru segmentul Ogra - Campia Turzii.
Gilau - Bors: S-au alocat bani pentru lucrari pe Suplacu de Barcau - Bors.
III. AUTOSTRADA A10 (Sebes - Turda)
O veste buna pentru aceasta autostrada - au fost semnate contractele pentru loturile 3 si 4, iar pe 20 mai a fost anuntata inceperea oficiala a lucrarilor. Semnarea pentru loturile 1 si 2 mai intarzie (pana prin iulie) pana la solutionarea contestatiilor.
III. ALTE PROIECTE
O veste majora a fost lansarea de licitatii pentru intocmire/revizuire studii de fezabilitate pentru multe tronsoane de autostrada in toata tara: Craiova - Calafat, Ploiesti - Buzau, Buzau - Focsani, Bucuresti - Alexandria, Bacau - Pascani, Brasov - Bacau, Focsani - Bacau, Pascani - Siret, Alexandria - Craiova, Bucuresti - Giurgiu, Targu Mures - Ditrau, Ditrau - Targu Neamt, Targu Neamt (Pascani) - Iasi - Ungheni, Buzau - Braila - Galati, Sibiu - Fagaras, Centura Bucuresti Nord (iar pentru unele dintre ele au si aparut, inevitabil, contestatiile).
A fost publicat si un "masterplan" pentru transporturi ce include multe din traseele cunoscute de autostrada, dar si unele noi (Braila - Constanta, Suplacu de Barcau - Satu Mare); pentru lista completa de propuneri de autostrazi in Romania, viziteaza
aceasta sectiune.
Nu au existat alte stiri notabile despre propuneri de autostrazi in afara celor de mai sus.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole