Analiza 130km.ro: Review proiecte autostrazi in Trimestrul II 2018
29 iunie 2018
Nici cel de-al doilea trimestru al anului 2018 nu a adus noutati notabile in domeniul infrastructurii de autostrazi a Romaniei. Proiectele avanseaza in ritm destul de lent, iar toate planurile si termenele anuntate sufera amanari. Nu au avut loc deschideri de sectiuni noi de autostrada in perioada aprilie - iunie 2018. Prezentam in continuare stadiul fiecarui tronson de autostrada aflat in lucru, impreuna cu tronsoanele finalizate si deschise circulatiei.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti, primul tronson de autostrada al Romaniei, este deschis integral circulatiei. Pentru urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, licitatiile pentru sectiunile de la cele doua capete sunt in derulare, desi au fost lansate inca de anul trecut; de asemenea, in acest trimestru au fost lansate licitatii si pentru celelalte sectiuni ale acestui tronson. Termenul de deschidere estimat pentru acest tronson este 2022-2023.
Centura orasului Sibiu, inaugurata in 2008, ramane deschisa circulatiei. Si urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, sunt deschise integral circulatiei.
Pe tronsonul Lugoj - Deva se circula deocamdata numai pe lotul 1 (Traian Vuia - Sanovita) si pe 15km din lotul 2 (Margina - Traian Vuia). Contractul a fost reziliat pentru o parte din traseul lotului 2, iar aceasta necesita desfasurarea unei noi licitatii (ceea ce impinge termenul de deschidere pentru aceasta sectiune in 2021-2022). Lotul 3 este aproape de finalizare, dar este afectat in continuare de neintelegerile aparute intre CNAIR si constructor (care ar putea duce chiar la rezilierea contractului); termenul de deschidere a acestui lot este incert (cel mai probabil in 2019).
Pe lotul 4 lucrarile avanseaza, iar acesta este programat pentru deschidere in anul 2018. Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei.
AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis circulatiei cu exceptia diferentei de 6,5 kilometri asteptata inca din 2012. Exista sperante ca aceasta diferenta sa fie deschisa in 2018, insa unele probleme legate de relocarea utilitatilor ar putea amana deschiderea pentru 2019.
Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov este alocat contract pentru unul din loturile de la capete, Rasnov - Cristian (6km), dar lucrarile nu au inceput inca din cauza formalitatilor. Nu au aparut noutati legate de acest tronson. Nici pentru portiunea Ploiesti - Comarnic nu au aparut noutati. Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda (autostrada A10 aflata in lucru).
Pe tronsonul Targu Mures - Gilau este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau din 2009-2010. Exista contracte semnate pentru toate loturile sectiunii ramase de realizat pe acest tronson, respectiv Campia Turzii - Targu Mures; unele din loturi ar putea fi deschise in 2018, iar restul in 2019, dar deocamdata nu exista un calendar concret concret de deschidere.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, au fost finalizate in 2017 lucrarile la sectiunea Gilau - Nadaselu (9km); lucrarile la viaductul de acces care ar permite deschiderea acestuia sunt in curs, cu termen de fianlizare in 2018. Contractul semnat pentru sectiunea Nadaselu - Mihaiesti a fost reziliat in 2017, iar licitatia nu a mai fost reluata. Insa la inceputul lui 2018 au fost lansate licitatii noi pentru cele trei loturi ale sectiunii Suplacu de Barcau - Bors, iar procedurile de licitatie sunt in derulare. Conform ultimelor informatii disponibile, a fost selectat constructorul pentru doua din aceste trei loturi. De asemenea, s-a anuntat posibilitatea lansarii de licitatii in vara anului 2018 si pentru restul traseului, respectiv Mihaiesti - Suplacu de Barcau.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Loturile 3 (Aiud - Decea) si 4 (Decea - Turda) au fost finalizate, insa deschiderea acestora este amanata de CNAIR ca urmare a solicitarii unor lucrari sau reparatii. Cele doua loturi ar trebui deschise in 2018. Lucrarile avanseaza si pe loturile 1 (Sebes - Paraul Iovului) si 2 (Paraul Iovului - Aiud), programate pentru deschidere in 2019 (desi au aparut stiri conform carora lotul 1 ar putea fi deschis in 2018).
ALTE AUTOSTRAZI
Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) raman in continuare deschise integral. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat), singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri) deschisa in decembrie 2013; nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea), singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu au aparut alte noutati pentru acest traseu.
A fost reluata licitatia pentru centura orasului Bacau, de data aceasta la profil de autostrada. Procedurile de licitatie sunt in derulare. Pentru centura Bucuresti Sud au fost desemnati castigatorii pentru cele trei loturi ale autostrazii.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole