Analiza 130km.ro: Review proiecte autostrazi in Trimestrul III 2018
1 octombrie 2018
Trimestrul III 2018 a adus, in sfarsit, si vesti bune in domeniul constructiei de autostrazi. Astfel, in luna iulie au fost deschise circulatiei loturile 3 si 4 ale autostrazii A10 Sebes - Turda, totalizand aproape 29km, iar la sfarsitul lunii septembrie a fost deschisa sectiunea Gilau - Nadaselu pe A3, de 9km. Prezentam in continuare stadiul fiecarui tronson de autostrada aflat in lucru, impreuna cu tronsoanele finalizate si deschise circulatiei.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti, primul tronson de autostrada al Romaniei, este deschis integral circulatiei. Pentru urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, licitatiile sunt in derulare de ceva vreme fara a fi finalizate. Exista in continuare diverse formalitati care trebuie indeplinite (ca de exemplu acordul de mediu). Termenul de deschidere estimat pentru acest tronson este 2022-2023.
Centura orasului Sibiu, inaugurata in 2008, ramane deschisa circulatiei. Si urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, sunt deschise integral circulatiei.
Pe tronsonul Lugoj - Deva se circula deocamdata numai pe lotul 1 (Traian Vuia - Sanovita) si pe 15km din lotul 2 (Margina - Traian Vuia). Contractul a fost reziliat pentru o parte din traseul lotului 2, iar aceasta necesita desfasurarea unei noi licitatii (ceea ce impinge termenul de deschidere pentru aceasta sectiune in 2021-2022). Se lucreaza pe loturile 3 si 4; desi existau planuri de deschidere a ambelor loturi pana la finalul lui 2018, deschiderea ar putea avea loc de-abia in cursul anului viitor (in special pentru lotul 3, unde realizarea unui nod de acces necesita o noua licitatie).
Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei.
AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis circulatiei cu exceptia diferentei de 6,5 kilometri asteptata inca din 2012. Exista sperante ca aceasta diferenta sa fie deschisa in noiembrie 2018 conform ultimelor stiri disponibile.
Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov este alocat contract pentru unul din loturile de la capete, Rasnov - Cristian (6km), dar lucrarile nu au inceput inca din cauza formalitatilor. Nu au aparut noutati legate de acest tronson. Nici pentru portiunea Ploiesti - Comarnic nu au aparut noutati. Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda (autostrada A10 aflata in lucru).
Pe tronsonul Targu Mures - Gilau este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau din 2009-2010. Exista contracte semnate si lucrari in derulare pentru toate loturile sectiunii ramase de realizat pe acest tronson, respectiv Campia Turzii - Targu Mures; unele din loturi ar putea fi deschise in 2018 (cu planuri mari dar sanse destul de incerte), iar restul in 2019.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, a fost deschisa circulatiei sectiunea Gilau - Nadaselu (9km) la sfarsitul lunii septembrie, dupa finalizarea viaductului de acces. Contractul semnat pentru sectiunea Nadaselu - Mihaiesti a fost reziliat in 2017, iar licitatia nu a mai fost reluata. Insa la inceputul lui 2018 au fost lansate licitatii noi pentru cele trei loturi ale sectiunii Suplacu de Barcau - Bors, iar procedurile de licitatie sunt in derulare. Conform ultimelor informatii disponibile, a fost selectat constructorul pentru doua din aceste trei loturi. De asemenea, s-a anuntat posibilitatea lansarii de licitatii in 2018 si pentru restul traseului, respectiv Mihaiesti - Suplacu de Barcau. Nu au aparut noutati despre niciuna din aceste licitatii in ultimul trimestru.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Loturile 3 (Aiud - Decea) si 4 (Decea - Turda) au fost deschise circulatiei in cursul lunii iulie 2018. Lucrarile avanseaza si pe loturile 1 (Sebes - Paraul Iovului) si 2 (Paraul Iovului - Aiud), programate pentru deschidere in 2019.
ALTE AUTOSTRAZI
Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) raman in continuare deschise integral. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat), singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri) deschisa in decembrie 2013; nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea), singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu au aparut alte noutati pentru acest traseu.
A fost reluata licitatia pentru centura orasului Bacau, de data aceasta la profil de autostrada. Dar atribuirea contractului in urma finalizarii licitatiei a fost contestata. Si pentru centura Bucuresti Sud au aparut contestatii cu privire la castigatorii desemnati pentru cel putin doua din cele trei loturi.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole