130km.ro

Bine ai venit. Pe acest site gasesti informatii la zi despre proiectele de autostrazi din Romania.


Exclusiv: Review proiecte autostrazi in Trimestrul I 2019

29 martie 2019. Acesta este un articol original 130km.ro

In trimestrul I 2019 nu s-au deschis segmente noi de autostrada in Romania, dar s-au inregistrat o serie de licitatii noi destul de interesante. Prezentam in continuare stadiul tuturor autostrazilor in functiune si al proiectelor de autostrazi din Romania.

AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI SUD)

Recent am introdus pe 130km.ro o pagina dedicata Autostrazii de Centura Bucuresti Sud (A0). Au fost organizate licitatii si au fost selectati constructorii pentru toate cele trei loturi ale acestei autostrazi (lungime totala: 50,8km). Pentru lotul 2 contractul a fost deja semnat cu termen de finalizare in 2022, iar pentru celelalte doua loturi semnarea contractelor este in curs (insa rezultatul pentru cel putin unul din aceste loturi a fost contestat).

AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)

Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei. Pentru urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista licitatii in derulare pentru toate loturile (cele pentru loturile 1 si 5 au fost lansate in 2017, iar cele pentru loturile 2, 3 si 4 in 2018). Pentru lotul 1 a fost selectat constructorul iar contractul ar putea fi semnat in curand, dupa ce o contestatie la rezultatul licitatiei a fost retrasa. Termenul de deschidere estimat pentru acest tronson este 2022-2023, dar acesta este unul optimist tinand cont de intarzierile din ultimii ani.

Centura orasului Sibiu, inaugurata in 2008, este deschisa circulatiei. Si urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, sunt deschise integral circulatiei.

Pe tronsonul Lugoj - Deva se circula deocamdata numai pe lotul 1 (Traian Vuia - Sanovita) si pe 15km din lotul 2 (Margina - Traian Vuia). Pentru 2019 se asteapta inaugurarea a inca 4km din lotul 2, impreuna cu trasee integrale sau partiale pe loturile 3 si 4 (o diferenta pe lotul 2 ar putea fi finalizata de-abia in 2020 dupa reluarea licitatiei).

Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei.

AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)

Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, singurul contract alocat ramane cel pentru segmentul Rasnov - Cristian (6,30km). Proiectarea pentru acest segment s-a finalizat, iar lucrarile urmau sa inceapa la finalul anului 2018 conform ultimelor stiri disponibile. Guvernul a lansat o licitatie in regim Parteneriat Public Privat pentru traseul Ploiesti - Brasov, insa sansele de finalizare cu succes a acesteia sunt minime daca luam in calcul experienta ultimelor incercari similare esuate. Conform ultimelor stiri se pare ca in cursa pentru acest proiect a ramas un singur ofertant. Tronsonul Brasov - Targu Mures a fost eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda (autostrada A10 aflata in lucru).

Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau din 2009-2010. Pe traseul Campia Turzii - Targu Mures s-au inregistrat doua deschideri in 2018: 10,11km aferenti lotului 2 Targu Mures - Ogra (intre Ungheni si Ogra) si 3,60km aferenti lotului 1 Ogra - Campia Turzii (intre Ogra si Iernut). Exista lucrari in derulare pentru toate celelalte loturi ale traseului Campia Turzii - Targu Mures cu perspective de deschidere in 2019 pentru unele dintre ele.

Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, este deschisa circulatiei sectiunea Gilau - Nadaselu (9,47km). In 2018 au fost lansate licitatii pentru cele trei loturi ale sectiunii Suplacu de Barcau - Bors; pentru doua din acestea au fost selectati consructorii (iar contractul pentru unul din loturi a fost deja semnat), in timp ce pentru al treilea lot licitatia este contestata. In 2019 au fost lansate licitatii pentru sectiunile Nadaselu - Mihaiesti (Subsectiunea 3A2) si pentru trei din cele cinci loturi ale sectiunii Mihaiesti - Suplacu de Barcau. Astfel, pentru segmentul Gilau - Bors exista licitatii in curs pentru toate segmentele cu exceptia a doua loturi pe traseul Mihaesti - Suplacu de Barcau.

AUTOSTRADA A7 (CENTURA BACAU)

La inceputul lui 2019 am adaugat si o pagina speciala pe 130km.ro pentru autostrada A7 Ploiesti - Pascani intrucat se desfasoara lucrari pentru centura orasului Bacau (o parte a acesteia urmeaza a se realiza la profil de autostrada si se suprapune cu traseul autostrazii A7). Ordinul de incepere a lucrarilor a fost lansat in luna februarie.

AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)

Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud - Decea, 12,45km) si 4 (Decea - Turda, 16,30km). Acestea totalizeaza 41% din traseul autostrazii. Loturile 1 si 2 sunt estimate a se deschide in 2019, insa finalizarea lucrarilor in acest an este incerta.

ALTE AUTOSTRAZI DESCHISE CIRCULATIEI

Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) raman in continuare deschise integral. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat), singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri) deschisa in decembrie 2013; nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea), singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu au aparut alte noutati pentru acest traseu.

ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE

Au continuat si unele demersuri legate de autostrada Targu Mures - Targu Neamt, inclusiv lansarea licitatiei pentru studiul de fezabilitate. De asemenea, au aparut stiri despre lansarea licitatiilor pentru autostrada de centura Bucuresti Nord.

130km.ro

(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole