Exclusiv: Review proiecte autostrazi in Trimestrul II 2019
28 iunie 2019
Nici In trimestrul II 2019 nu s-au deschis segmente noi de autostrada in Romania, dar s-au inregistrat progrese pe santierele in lucru si s-au lansat licitatii noi. Prezentam in continuare stadiul tuturor autostrazilor in functiune si al proiectelor de autostrazi din Romania.
AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI SUD)
Au fost organizate licitatii si au fost selectati constructorii pentru toate cele trei loturi ale acestei autostrazi (lungime totala: 50,8km). Exista contracte semnate pentru loturile 2 si 3, dar licitatia pentru lotul 1 a fost contestata.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei. In aprilie 2019 a fost semnat contractul pentru sectiunea 1 a autostrazii Sibiu - Pitesti (Sibiu - Boita); pentru sectiunile 4 (Tigveni - Curtea de Arges) si 5 (Curtea de Arges - Pitesti) exista licitatii in derulare, insa cea pentru sectiunea 4 a fost suspendata temporar in iunie 2019; pentru sectiunile 2 (Boita - Cornetu) si 3 (Cornetu - Tigveni) licitatiile ar putea fi lansate in 2019. Termenul de deschidere estimat pentru acest tronson este 2022-2023, dar acesta este unul optimist tinand cont de intarzierile din ultimii ani.
Centura orasului Sibiu, inaugurata in 2008, este deschisa circulatiei. Si urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, sunt deschise integral circulatiei.
Pe tronsonul Lugoj - Deva se circula deocamdata numai pe lotul 1 (Traian Vuia - Sanovita) si pe 15km din lotul 2 (Margina - Traian Vuia). A fost anuntata deschiderea circulatiei in luna iulie 2019 pe loturile 3 si 4, iar pentru o diferenta de 9km din lotul 2 a fost lansata licitatia in luna iunie 2019.
Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei.
AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, singurul contract alocat ramane cel pentru segmentul Rasnov - Cristian (6,30km), unde lucrarile sunt in desfasurare. Guvernul a lansat o licitatie in regim Parteneriat Public Privat pentru traseul Ploiesti - Brasov, insa sansele de finalizare cu succes a acesteia raman minime. Conform ultimelor stiri se pare ca in cursa pentru acest proiect a ramas un singur ofertant. Tronsonul Brasov - Targu Mures a fost eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10.
Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau din 2009-2010. Pe traseul Campia Turzii - Targu Mures s-au inregistrat doua deschideri in 2018: 10,11km aferenti lotului 2 Targu Mures - Ogra (intre Ungheni si Ogra) si 3,60km aferenti lotului 1 Ogra - Campia Turzii (intre Ogra si Iernut). Exista lucrari in derulare pentru toate celelalte loturi ale traseului Campia Turzii - Targu Mures cu perspective de deschidere in 2019 pentru unele dintre ele.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, este deschisa circulatiei sectiunea Gilau - Nadaselu (9,47km). Pe sectiunea 3C Suplacu de Barcau - Bors exista constructori selectati pentru toate cele trei loturi (contract semnat numai pentru lotul Biharia - Bors). Pe sectiunea 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau exista licitatii in derulare pe 3 din cele 5 loturi, iar sectiunea 3A2 Nadaselu - Mihaiesti este in curs de licitare la randul ei.
AUTOSTRADA A7 (CENTURA BACAU)
Pe traseul autostrazii A7 Ploiesti - Pascani se desfasoara lucrari pentru centura orasului Bacau (o parte a acesteia urmeaza a se realiza la profil de autostrada si se suprapune cu traseul autostrazii A7). Lucrarile se desfasoara intr-un ritm bun.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud - Decea, 12,45km) si 4 (Decea - Turda, 16,30km). Loturile 1 si 2 sunt estimate a se deschide in 2019.
ALTE AUTOSTRAZI DESCHISE CIRCULATIEI
Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) raman in continuare deschise integral. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat), singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri) deschisa in decembrie 2013; nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea), singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu au aparut alte noutati pentru acest traseu.
ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE
Pentru autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Targu Mures - Targu Neamt si a fost lansata o licitatie pentru realizarea sectiunii Targu Neamt - Iasi in regim de Parteneriat Public - Privat.
In luna iunie au fost lansate licitatii pentru trei loturi ale autostrazii de centura Bucuresti Nord. De asemenea, s-au facut unele pregatiri pentru lansarea licitatiei in vederea realizarii studiului de fezabilitate pentru autostrada Brasov - Bacau. In fine, exista licitatie in derulare si pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Timisoara - Moravita.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole