Exclusiv: Review proiecte autostrazi in Trimestrul III 2019
30 septembrie 2019
Trimestrul III a adus prima deschidere de autostrada din 2019. Este vorba de lotul 4 al autostrazii Lugoj - Deva, de 22,14km. Ne-am fi asteptat sa vedem deschis, cam in acelasi timp, si lotul 3 al aceleiasi autostrazi, insa acolo au aparut unele probleme la receptie, asa ca deschiderea mai asteapta. Alte loturi nu s-au finalizat in aceasta perioada, desi promisiunile pentru 2019 erau mari. Totusi au aparut stiri incurajatoare pentru diverse sectiuni aflate in lucru sau in licitatie, pe care le detaliem mai jos.
AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI SUD)
Au fost organizate licitatii si au fost selectati constructorii pentru toate cele trei loturi ale acestei autostrazi (lungime totala: 50,8km). Exista contracte semnate pentru toate cele 3 loturi, dupa ce semnarea contractului pentru lotul 1, a carui licitatie fusese contestata, a avut loc in luna august 2019.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei. In aprilie 2019 a fost semnat contractul pentru sectiunea 1 a autostrazii Sibiu - Pitesti (Sibiu - Boita), iar constructorul se pregateste de inceperea lucrarilor; pentru sectiunile 4 (Tigveni - Curtea de Arges) si 5 (Curtea de Arges - Pitesti) exista licitatii in derulare, insa cea pentru sectiunea 4 a fost suspendata temporar in iunie 2019; rezultatul licitatiei pentru sectiunea 5 ar putea fi aflat in trimestrul IV 2019. Pentru sectiunile 2 (Boita - Cornetu) si 3 (Cornetu - Tigveni) licitatiile ar putea fi lansate in 2019. Termenul de deschidere estimat pentru acest tronson este 2022-2023 (optimist).
Centura orasului Sibiu, inaugurata in 2008, este deschisa circulatiei. Si urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, sunt deschise integral circulatiei.
Pe tronsonul Lugoj - Deva se circula deocamdata numai pe lotul 1 (Traian Vuia - Sanovita), pe 15km din lotul 2 (Margina - Traian Vuia) si pe lotul 4 (Soimus Ilia) deschis circulatiei in luna August 2019. Desi era asteptata cu interes si deschiderea circulatiei pe lotul 3 (Ilia - Cosevita), aceasta mai asteapta din cauza unor probleme de executie identificate de-abia la receptie. Pana la sfaristul anului 2019 am putea sti care va fi solutia (si calendarul) deschiderii acestui lot. Pentru o diferenta de 9km din lotul 2 a fost lansata licitatia in luna iunie 2019.
Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei.
AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, singurul contract alocat ramane cel pentru segmentul Rasnov - Cristian (6,30km), unde lucrarile sunt in desfasurare si avanseaza bine. Guvernul a lansat o licitatie in regim Parteneriat Public Privat pentru traseul Ploiesti - Brasov, insa sansele de finalizare cu succes a acesteia raman minime iar viitorul pentru aceasta sectiune este neclar. Tronsonul Brasov - Targu Mures a fost eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10.
Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau din 2009-2010, iar pe traseul Campia Turzii - Targu Mures sunt deschise doua sectiuni: 10,11km aferenti lotului 2 Targu Mures - Ogra (intre Ungheni si Ogra) si 3,60km aferenti lotului 1 Ogra - Campia Turzii (intre Ogra si Iernut). Exista lucrari in derulare pentru toate celelalte loturi ale traseului Campia Turzii - Targu Mures, cu sanse reduse de deschidere in 2019.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, este deschisa circulatiei sectiunea Gilau - Nadaselu (9,47km). Pe sectiunea 3C Suplacu de Barcau - Bors exista constructori selectati pentru toate cele trei loturi (contract semnat numai pentru lotul Biharia - Bors). Pe sectiunea 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau exista licitatii in derulare pe 3 din cele 5 loturi, iar sectiunea 3A2 Nadaselu - Mihaiesti este in curs de licitare la randul ei.
AUTOSTRADA A7 (CENTURA BACAU)
Pe traseul autostrazii A7 Ploiesti - Pascani se desfasoara lucrari pentru centura orasului Bacau (o parte a acesteia urmeaza a se realiza la profil de autostrada si se suprapune cu traseul autostrazii A7). Lucrarile se desfasoara intr-un ritm bun.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud - Decea, 12,45km) si 4 (Decea - Turda, 16,30km). Anuntate pentru deschidere in 2019, loturile 1 si 2 sunt in continuare in intarziere si se pare ca nu vor vi deschise anul acesta.
ALTE AUTOSTRAZI DESCHISE CIRCULATIEI
Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) sunt deschise integral circulatiei. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat), singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri) deschisa in decembrie 2013; nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea), singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu au aparut alte noutati pentru acest traseu.
ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE
Pentru autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Targu Mures - Targu Neamt si a fost lansata o licitatie pentru realizarea sectiunii Targu Neamt - Iasi in regim de Parteneriat Public - Privat.
In luna iunie au fost lansate licitatii pentru trei loturi ale autostrazii de centura Bucuresti Nord, iar pentru primul din acestea s-au primit 11 oferte. Pentru autostrada Sibiu - Fagaras exista un contract in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Brasov - Bacau exista o licitatie in derulare, in care s-au primit trei oferte. In fine, exista licitatie in derulare si pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Timisoara - Moravita.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole