Exclusiv: Review proiecte autostrazi in Trimestrul II 2020
26 iunie 2020. Acesta este un articol original 130km.ro
Nu s-a deschis niciun segment nou de autostrada in trimestrul II 2020. Prezentam in continuare stadiul tuturor autostrazilor si santierelor de autostrazi din Romania la sfarsitul lunii iunie 2020.
AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)
Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii. Lucrarile ar putea fi gata in 2023. In luna iunie 2020 a fost selectat constructorul pentru lotul 1 al sectiunii de Nord a autostrazii de centura, contractul fiind in curs de semnare; celelalte trei loturi ale sectiunii Nord sunt in curs de licitare.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contract semnat si lucrari in derulare pe sectiunea 1 Sibiu - Boita; de asemenea, in luna mai 2020 a fost semnat contractul pentru sectiunea 5 (Curtea de Arges - Pitesti). Exista o licitatie in derulare si pentru sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges). Sectiunile acestui tronson sunt estimate a se deschide in perioada 2023 - 2025.
Centura orasului Sibiu este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie si Orastie - Deva, deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva este deschis integral cu exceptia a 13,5km pe lotul 2 care ar putea fi realizati in cativa ani, dupa finalizarea licitatiei.
Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara, Timisoara - Arad si Arad - Nadlac sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu - Nadlac este reprezentata de cei 13,5km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj - Deva).
AUTOSTRADA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti, este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, singurul contract alocat ramane cel pentru segmentul Rasnov - Cristian (6,30km, termen de deschidere: 2020), unde lucrarile sunt in desfasurare si avanseaza bine.
Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, este deschisa circulatiei sectiunea Campia Turzii - Gilau, iar pe traseul Campia Turzii - Targu Mures sunt deschise lotul 2 Targu Mures - Ogra (intre Ungheni si Ogra, 10,11km) si lotul 1 Ogra - Campia Turzii (intre Ogra si Iernut, 3,60km). Exista lucrari in derulare pentru toate celelalte loturi ale traseului Campia Turzii - Targu Mures, cu termene de deschidere estimate in 2020 si 2021.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, este deschisa circulatiei sectiunea Gilau - Nadaselu (9,47km), iar segmentul urmator, Nadaselu - Mihaiesti, este in curs de licitare. Pentru sectiunea Mihaesti - Suplacu de Barcau exista licitatii lansate pe patru din cinci loturi, iar lotul lotul 3B2 Zimbor - Poarta Salajului este in curs de executie, cu contract semnat in iunie 2020 si termen de finalizare in 2023. In fine, exista lucrari in executie pentru doua din cele trei loturi ale sectiunii Suplacu de Barcau - Bors: Chiribis - Biharia (28,55km) cu termen de deschidere in 2022 si Biharia - Bors (5,35km) cu termen de deschidere in 2020; lotul Suplacu de Barcau - Chiribis este in curs de re-licitare.
AUTOSTRADA A7 (CENTURA BACAU)
Pe traseul autostrazii A7 Ploiesti - Pascani se desfasoara lucrari pentru centura orasului Bacau (o parte a acesteia se realizeaza la profil de autostrada si se suprapune cu traseul autostrazii A7), cu termen de finalizare in 2021.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud - Decea, 12,45km) si 4 (Decea - Turda, 16,30km). Anuntate pentru deschidere in 2019, loturile 1 si 2 sunt in intarziere si sunt programate pentru deschidere la sfarsitul anului 2020 (dar si acest termen ar putea fi depasit).
DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)
Pe drumul expres Craiova - Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe primele doua tronsoane (cu termen de finalizare in 2021): I.Craiova - Robanesti (17,70km) si II.Robanesti - Slatina lotul 1 (Robanesti - Branet, 18,50km) + II.Robanesti - Slatina lotul 2 (Branet - Slatina, 21,35km). Licitatiile pentru loturile 3.Slatina - Colonesti (31,75km) si 4.Colonesti - A1 (31,81km) sunt in derulare.
ALTE AUTOSTRAZI DESCHISE CIRCULATIEI
Autostrazile A2 (Bucuresti - Constanta) si A4 (Centura Constanta) sunt deschise integral. Pe Autostrada A6 (Lugoj - Calafat) singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (11 kilometri); nu exista planuri de extindere a acesteia. Pe autostrada A11 (Arad - Oradea) singura portiune deschisa sunt 3,5 kilometri intre Arad si DN7; nu au aparut alte noutati pentru acest traseu.
ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE
Pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Targu Mures - Targu Neamt. Pentru viitoarele autostrazi Sibiu - Fagaras, Brasov - Bacau si Timisoara - Moravita exista contracte in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole