Exclusiv: Review autostrazi si proiecte autostrazi - Trimestrul III 2021
(c) 130km.ro / 2 octombrie 2021
In Trimestrul III 2021 nu s-au deschis segmente noi de autostrada sau drum expres in Romania. Prezentam in continuare stadiul lucrarilor si ultimele noutati despre autostrazi si drumuri expres aparute in perioada iulie - septembrie 2021.
AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)
Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii, cu o lungime totala de 50,8km si termen de deschidere in 2023. Pe primele doua loturi lucrarile sunt in derulare, iar pe lotul 3 lucrarile erau programate sa inceapa la inceputul verii. Pentru sectiunea nord a autostrazii exista contracte semnate pentru loturile 2 (19,0km, termen de deschidere 2024, contract semnat in mai 2021) si 4 (4,5km, termen de deschidere 2023), in timp ce pentru celelalte doua loturi exista constructori selectati, iar contractele sunt in curs de semnare.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contracte semnate si lucrari in derulare pe sectiunea 1 Sibiu - Boita (14,2km, termen deschidere 2023) si sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti (30,4km, termen deschidere 2025). Exista licitatii in derulare pentru celelalte trei sectiuni pe traseul Boita - Cornetu - Tigveni - Curtea de Arges, lungime totala 79,5km. Pentru sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges) a fost declarat un castigator, dar acesta a fost contestat.
Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie (82,2km) si Orastie - Deva (32,5km), deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis integral cu exceptia a 13,2km pe lotul 2 (Cosevita - Margina) care este in curs de re-licitare (lungime sectiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).
Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara (35,1km), Timisoara - Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu - Nadlac este reprezentata de cei 13,2km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj - Deva).
AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI - CONSTANTA)
Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).
AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, este deschis circulatiei traseul Rasnov - Cristian (6,3km); nu exista alte sectiuni deschise sau in lucru pe acest tronson.
Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, situatia este urmatoarea: Targu Mures - Ungheni (4,5km) in lucru cu termen de deschidere in 2021; Ungheni - Ogra (10,1km) deschis; Ogra - Iernut (3,6km) deschis; Iernut - Chetani (17,9km) deschis; Chetani - Campia Turzii (15,7km) - contract reziliat in luna martie 2021, licitatie reluata; Campia Turzii - Gilau (51,7km) deschis.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, situatia este urmatoarea: Gilau - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere 2023; Mihaiesti - Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Zimbor - Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Poarta Salajului - Zalau (15,14km) si Zalau - Nusfalau (25,84km) in curs de licitare; Nusfalau - Suplacu de Barcau (13,6km) in lucru, termen deschidere in 2022; Suplacu de Barcau - Chiribis (26,4km) in curs de licitare, constructor desemnat; Chiribis - Biharia (28,9km) in lucru, termen deschidere in 2022, dar exista unele dispute cu constructorul; Biharia - Bors (5,4km) deschis.
AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)
Autostrada este deschisa integral circulatiei (21,8km).
AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ - CALAFAT)
Pe Autostrada A6 singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (10,5km); nu exista planuri de extindere a acesteia.
AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI - PASCANI)
Sectiunea Ploiesti - Buzau este in licitare. Centura Bacau realizata la profil de autostrada este deschisa (16,3km). Restul traseului este planificat, licitatiile ar putea fi lansate in viitor.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Pe autostrada A10 sunt deschise circulatiei loturile 3 (Aiud - Decea, 12,5km), 4 (Decea - Turda, 16,3km) si partial lotul 1 (Sebes - Paraul Iovului, 14,8km deschisi). Diferenta pe lotul 1 (2,2km) si lotul 2 (Paraul Iovului - Aiud, 24,3km) sunt programate pentru deschidere in 2021, dar acest termen este incert.
AUTOSTRADA A11 (ARAD - ORADEA)
Pe traseul autostrazii A11 sunt lucrari in derulare pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors, cu termen de deschidere in 2023. Aceasta sectiune va fi realizata la profil de drum expres. O sectiune de 3,5km intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad este deschisa circulatiei.
DRUMUL EXPRES DX6 (BRAILA - GALATI) SI PODUL BRAILA
Contractul de executie pentru drumul expres DX6 Braila - Galati (12,3km) a fost semnat in luna aprilie 2021. Termenul de finalizare este 2024. Traseul drumului expres se continua cu un pod peste Dunare aflat in constructie intre Braila si Smardan in judetul Tulcea, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania (podul nu face parte din Drumul Expres Braila - Galati). Termenul de deschide a podului este 2022.
DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)
Pe drumul expres Craiova - Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe toate cele patru tronsoane: Craiova - Robanesti (17,7km) si Robanesti - Slatina (39,9km) cu termen de deschidere in 2021 (dar primul tronson pare a intarzia pana in 2022), si Slatina - Colonesti (31,8km) si Colonesti - Pitesti (31,8km) cu termen de deschidere in 2023-2024.
ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE
Pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru intreg traseul acesteia, dar inceperea efectiva a lucrarilor va mai intarzia cativa ani. Pentru viitoarele autostrazi Sibiu - Brasov, Brasov - Bacau si Timisoara - Moravita exista contracte in derulare pentru studiul de fezabilitate.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole