Exclusiv: Review autostrazi si proiecte autostrazi - Trim. I 2022
(c) 130km.ro / 31 martie 2022
In trimestrul I 2022 nu s-au deschis segmente noi de autostrazi sau drumuri expres in Romania. Stadiul deschiderii si ultimele noutati pentru fiecare din autostrazile si drumurile expres deschise sau aflate in lucru sunt prezentate in continuare.
AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)
Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii, cu o lungime totala de 51,2km si termen de deschidere in 2023. Pe toate cele trei loturi lucrarile sunt in derulare si avanseaza. Pentru sectiunea nord a autostrazii exista contracte semnate pentru loturile 2 (19,0km, termen de deschidere 2024) si 4 (4,5km, termen de deschidere 2023), in timp ce pentru celelalte doua loturi (cu lungimi de 17.5km, respectiv 8.6km) exista constructori selectati, dar contractele nu sunt semnate.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contracte semnate si lucrari in derulare pe sectiunea 1 Sibiu - Boita (13,2km, termen deschidere 2023), sectiunea 2 Boita - Cornetu (31,3km, termen de deschidere 2027) si sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti (30,4km, termen deschidere 2025). Sectiunea 1 ar putea fi finalizata pana la sfarsitul anului curent conform ultimelor estimari. Pentru sectiunea 2 contractul a fost semnat in luna februarie 2022, iar ordinul de incepere a lucrarilor a fost emis in martie. Pentru sectiunea 3 (Cornetu - Tigveni, 37,4km) procedura de licitatie este in derulare, fiind inregistrate trei oferte; in fine, pentru sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges, 9,9km) a fost selectat un constructor iar contractul a fost semnat in luna noiembrie 2021.
Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie (82,2km) si Orastie - Deva (32,5km), deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis integral cu exceptia a 13,2km pe lotul 2 (Cosevita - Margina); pentru acesta din urma a fost reluata licitatia in anul 2021, insa aceasta a fost anulata dupa primirea unei singure oferte neconforme. Conform ultimelor declaratii licitatia se va relua din nou (lungime sectiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).
Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara (35,1km), Timisoara - Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei. Astfel, singura sectiune de autostrada care lipseste pe traseul Sibiu - Nadlac este reprezentata de cei 13,2km intre Cosevita si Margina (parte a lotului 2 din sectiunea Lugoj - Deva).
AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI - CONSTANTA)
Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).
AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, este deschis circulatiei traseul Rasnov - Cristian (6,3km); nu exista alte sectiuni deschise sau in lucru pe acest tronson, acestea ar putea fi scoase la licitatie de-abia in 2025.
Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, situatia este urmatoarea: Targu Mures - Ungheni (4,5km) deschis; Ungheni - Ogra (10,1km) deschis; Ogra - Iernut (3,6km) deschis; Iernut - Chetani (17,9km) deschis; Chetani - Campia Turzii (15,7km) - a fost desemnat un nou constructor in urma re-licitarii, insa procedura a fost contestata; Campia Turzii - Gilau (51,7km) deschis.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, situatia este urmatoarea: Gilau - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere 2023; Mihaiesti - Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Zimbor - Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Poarta Salajului - Zalau (15,14km) si Zalau - Nusfalau (25,84km) in curs de licitare; Nusfalau - Suplacu de Barcau (13,6km) in lucru, termen deschidere in 2022; Suplacu de Barcau - Chiribis (26,4km) in curs de licitare, constructor desemnat dar decizie atacata; Chiribis - Biharia (28,9km) in lucru, dar exista unele dispute cu constructorul si posibilitatea rezilierii (termenul de finalizare era in 2022); Biharia - Bors (5,4km) deschis.
AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)
Autostrada este deschisa integral circulatiei (21,8km).
AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ - CALAFAT)
Pe Autostrada A6 singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (10,5km); nu exista planuri de extindere a acesteia.
AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI - PASCANI)
Centura Bacau realizata la profil de autostrada este deschisa (16,3km). Sectiunea Ploiesti - Buzau (63,3km) este in licitare pe toate cele trei loturi, iar constructorii au fost desemnati (insa contractele nu sunt semnate inca, iar procedura pentru cel putin un lot este contestata). In luna februarie au fost lansate licitatii si pentru cele patru loturi ale sectiunii Buzau - Focsani (82,4km). Restul traseului este planificat; licitatiile pentru sectiunile Focsani - Bacau si Bacau - Pascani ar putea fi lansate anul acesta.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Autostrada A10 este deschisa integral circulatiei (70,0km).
AUTOSTRADA A11 (ARAD - ORADEA)
Pe traseul A11 sunt lucrari in derulare pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors (19,0km din care 13km la profil de drum expres si diferenta la profil de drum national), cu termen de deschidere in 2023. O sectiune de 3,5km intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad este deschisa circulatiei.
DRUMUL EXPRES DX6 (BRAILA - GALATI) SI PODUL BRAILA
Pe drumul expres DX6 Braila - Galati (12,3km) lucrarile sunt in derulare si avanseaza. Termenul de finalizare este 2024. Traseul drumului expres se continua cu un pod peste Dunare aflat in constructie intre Braila si Smardan in judetul Tulcea, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania (podul nu face parte din Drumul Expres Braila - Galati). Termenul de deschide a podului este sfarsitul anului 2022.
DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)
Pe drumul expres Craiova - Pitesti, primul traseu de acest tip aflat in constructie in Romania, se desfasoara lucrari pe toate cele patru tronsoane. Tronsonul I Craiova - Robanesti (17,7km) are termen de deschidere in 2022 dar avanseaza greu, punandu-se chiar problema rezilierii. Tronsonul II Robanesti - Slatina (39,9km) are termen de deschidere tot in 2022, insa aici lucrarile avanseaza foarte bine, iar primul din cele doua loturi ale acestuia ar putea fi deschis in luna aprilie.
Tronsoanele III Slatina - Colonesti (31,8km) si IV Colonesti - Pitesti (31,9km) au termen de deschidere in 2023-2024.
ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE
Siteul 130km.ro nu acopera decat traseele de autostrada si drum expres deschise, sau aflate cel putin in stadiul de licitatie pentru executie; restul proiectelor si ideilor, aflate in diverse stadii de proiectare, avizare, etc nu sunt acoperite pentru ca pot suferi modificari, amanari sau anulari pe acest traseu. Totusi, prezentam pe scurt informatii sumarizate pentru cateva trasee importante: pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru intreg traseul acesteia, dar inceperea efectiva a lucrarilor va mai intarzia cativa ani; pentru viitoarea autostrada Sibiu - Fagaras licitatia ar putea fi lansata in prima parte a anului curent; pentru viitoarele autostrazi Brasov - Bacau si Timisoara - Moravita exista contracte in derulare pentru studiul de fezabilitate.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole