Exclusiv: Review autostrazi si proiecte autostrazi - Trim. III 2022
(c) 130km.ro / 02 octombrie 2022
Trimestrul III a fost bogat in evenimente pentru infrastructura de autostrazi si drumuri expres. In iulie 2022 s-a deschis al doilea segment de drum expres din Romania - 21,35km intre Piatra Olt si Slatina reprezentand lotul 2 al tronsonului II din Drumul Expres 12 Craiova - Pitesti. Astfel, tronsonul II este acum deschis integral circulatiei dupa ce primul lot fusese deschis in aprilie anul curent.
Au aparut doua vesti importante pentru autostrada A1: in luna august s-a semnat contractul pentru executia sectiunii 3 Sibiu - Pitesti, astfel incat la acest moment toate cele cinci sectiuni ale acestui traseu au contracte semnate; iar in luna septembrie a fost desemnat constructorul pentru segmentul lipsa Margina - Holdea din traseul Lugoj - Deva. De asemenea, au fost lansate licitatii pentru cele patru loturi ale sectiunii de autostrada Sibiu - Fagaras, prima sectiune din viitoarea autostrada A13 scoasa la licitatie, si licitatii pentru sectiunile Focsani - Bacau si Bacau - Pascani pe Autostrada A7.
Stadiul deschiderii si ultimele noutati pentru fiecare din autostrazile si drumurile expres deschise sau aflate in lucru sunt prezentate in continuare.
AUTOSTRADA A0 (CENTURA BUCURESTI)
Exista constructori selectati si contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale sectiunii de sud a autostrazii, cu o lungime totala de 51,2km si termen de deschidere in 2023. Pe toate cele trei loturi lucrarile sunt in derulare si avanseaza. In ceea ce priveste sectiunea nord a autostrazii: contract semnat si lucrari in derulare pentru lotul 2 (19,0km, termen de deschidere 2024); contract semnat si pregatiri pentru lucrari pentru lotul 4 (4,5km, termen de deschidere 2023); pentru loturile 1 si 3 (cu lungimi de 17,5km, respectiv 8,6km) exista constructori selectati dar procedurile de atribuire au fost contestate.
AUTOSTRADA A1 (BUCURESTI - NADLAC)
Pe autostrada A1 tronsonul Bucuresti - Pitesti este deschis integral circulatiei (109,6km). Pe urmatorul tronson, Pitesti - Sibiu, exista contracte semnate pentru toate cele cinci sectiuni: sectiunea 1 Sibiu - Boita (13,2km, lucrari in derulare cu sanse de deschidere in 2022), sectiunea 2 Boita - Cornetu (31,3km, termen de deschidere 2027), sectiunea 3 Cornetu - Tigveni (37,94km) la care contractul a fost semnat in august 2022 cu termen deschidere in 2027, sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges, 9,9km, termen deschidere 2026) si sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti (30,4km, lucrari in derulare, termen deschidere 2025).
Centura orasului Sibiu (17,6km) este deschisa circulatiei, alaturi de urmatoarele tronsoane, Sibiu - Orastie (82,2km) si Orastie - Deva (32,5km), deschise integral la randul lor. Tronsonul urmator, Lugoj - Deva, este deschis integral cu exceptia a 13,2km pe lotul 2 (Margina - Holdea) pentru care a fost selectat un constructor in septembrie 2022 dupa reluarea licitatiei (lungime sectiune deschisa pe Lugoj - Deva: 86,3km).
Celelalte tronsoane ale autostrazii A1, respectiv Lugoj - Timisoara (35,1km), Timisoara - Arad si Centura Arad (41,0km) si Arad - Nadlac (38,9km) sunt deschise integral circulatiei.
AUTOSTRADA SOARELUI A2 (BUCURESTI - CONSTANTA)
Autostrada este deschisa integral circulatiei (202,8km).
AUTOSTRADA TRANSILVANIA A3 (BUCURESTI - BORS)
Primul tronson, Bucuresti - Ploiesti (65,2km), este deschis integral circulatiei. Pe urmatorul tronson, Ploiesti - Brasov, este deschis circulatiei traseul Rasnov - Cristian (6,3km); nu exista alte sectiuni deschise sau in lucru pe acest tronson, dar au aparut din nou planuri pentru un proiect de tip Parteneriat Public-Privat.
Tronsonul Brasov - Targu Mures este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind inlocuit cu traseul Sebes - Turda de pe autostrada A10. Pe urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau, situatia este urmatoarea: Targu Mures - Ungheni (4,5km) deschis; Ungheni - Ogra (10,1km) deschis; Ogra - Iernut (3,6km) deschis; Iernut - Chetani (17,9km) deschis; Chetani - Campia Turzii (15,7km) - a fost desemnat un nou constructor in urma re-licitarii, contract in curs de semnare; Campia Turzii - Gilau (51,7km) deschis.
Pe ultimul tronson al A3, Gilau - Bors, situatia este urmatoarea: Gilau - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8km) in lucru, termen deschidere 2023; Mihaiesti - Zimbor (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Zimbor - Poarta Salajului (13,3km) in lucru, termen deschidere 2023; Poarta Salajului - Zalau (15,1km) si Zalau - Nusfalau (25,8km) in curs de licitare; Nusfalau - Suplacu de Barcau (13,6km) in lucru, termen deschidere in 2023; Suplacu de Barcau - Chiribis (26,4km) - licitatie anulata; Chiribis - Biharia (28,9km) - contract reziliat in mai 2022; Biharia - Bors (5,4km) deschis.
AUTOSTRADA A4 (CENTURA CONSTANTA)
Autostrada este deschisa integral circulatiei (21,8km).
AUTOSTRADA SUD A6 (LUGOJ - CALAFAT)
Pe Autostrada A6 singura portiune deschisa circulatiei este Balint - Centura Lugoj (10,5km); nu exista planuri de extindere a acesteia.
AUTOSTRADA MOLDOVEI A7 (PLOIESTI - PASCANI)
Centura Bacau realizata la profil de autostrada este deschisa (16,3km). Pe sectiunea Ploiesti - Buzau (63,3km) au fost selectati constructori pentru toate cele trei loturi si au fost semnate contracte pentru loturile 1 Dumbrava - Mizil (21,0km, deschidere in 2024) si 2 Mizil - Pietroasele (28,4km, deschidere in 2024). Pe sectiunea Buzau - Focsani au fost semnate contractele pentru loturile 1 (Buzau - Vadu Pasii, 4,60km, deschidere in 2024) si 4 (Mandresti Munteni - Focsani Nord, 10,94km, deschidere in 2024), iar pentru celelalte doua loturi au fost selectati constructorii dar procedura a fost contestata. Sectiunile Focsani - Bacau si Bacau - Pascani sunt in in licitare, iar licitatiile pentru sectiunile Pascani - Suceava si Suceava - Siret sunt in pregatire.
AUTOSTRADA A10 (SEBES - TURDA)
Autostrada A10 este deschisa integral circulatiei (70,0km).
AUTOSTRADA A11 (ARAD - ORADEA)
Pe traseul A11 sunt lucrari in derulare pentru legatura dintre Oradea si Autostrada A3 la Bors (19,0km din care 13km la profil de drum expres si diferenta la profil de drum national), cu termen de deschidere in 2023. O sectiune de 3,5km intre Autostrada A1 si DN7 in zona Arad este deschisa circulatiei.
AUTOSTRADA A13 (SIBIU - BACAU)
In luna august 2022 au fost lansate licitatiile pentru cele patru loturi ale sectiunii Sibiu - Fagaras. Pentru restul traseului se pregateste o noua licitatie pentru proiectare dupa rezilierea contractului cu proiectantul selectat anterior.
DRUMUL EXPRES DX6 (BRAILA - GALATI) SI PODUL BRAILA
Pe drumul expres DX6 Braila - Galati (12,3km) lucrarile sunt in derulare si avanseaza. Termenul de finalizare este 2024. Traseul drumului expres se continua cu un pod peste Dunare aflat in constructie intre Braila si Smardan in judetul Tulcea, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania (podul nu face parte din Drumul Expres Braila - Galati). Desi anuntat pentru finalizare in 2022, termenul de deschide a podului ar putea fi in 2024 sau 2025.
DRUMUL EXPRES DX12 (CRAIOVA - PITESTI)
Pe drumul expres Craiova - Pitesti, tronsonul II Robanesti - Slatina (39,9km) este deschis: lotul 1 Robanesti - Piatra Olt (18,5km) a fost deschis in aprilie 2022, iar lotul 2 Piatra Olt - Slatina (21,35km) a fost deschis in iulie 2022. Pe celelalte trei tronsoane se desfasoara lucrari. Tronsonul I Craiova - Robanesti (17,7km) are termen de deschidere in 2023 dupa ce termenul din 2022 a fost ratat din cauza intarzierilor. Tronsoanele III Slatina - Colonesti (31,8km) si IV Colonesti - Pitesti (31,9km) au termen de deschidere in 2023, respectiv 2024.
ALTE AUTOSTRAZI IN PREGATIRE
Siteul 130km.ro nu acopera decat traseele de autostrada si drum expres deschise, sau aflate cel putin in stadiul de licitatie pentru executie; restul proiectelor si ideilor, aflate in diverse stadii de proiectare, avizare, etc nu sunt acoperite pentru ca pot suferi modificari, amanari sau anulari pe acest traseu. Totusi, prezentam pe scurt informatii sumarizate pentru cateva trasee importante: pentru viitoarea autostrada Targu Mures - Ungheni exista licitatie in derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru intreg traseul acesteia, dar inceperea efectiva a lucrarilor va mai intarzia cativa ani; licitatia pentru traseul Timisoara - Moravita ar putea fi lansata in primavara anului viitor.
130km.ro
(C) 130km.ro / Inapoi la lista de stiri si articole